Wij ? Kinderen
We bieden liefdevolle zorg en besteden op een speelse manier aandacht aan de ontwikkeling van kinderen. Het gaat om grote, maar ook om héle kleine dingen, die onze opvang extra fijn maken voor jou en je kind. Vloerbedekking bij alle kinderdagverblijven bijvoorbeeld. En ons eigenaardige knutselmateriaal. Ook het idee om mensen uit andere beroepsgroepen in te zetten om bijzondere activiteiten met de kinderen te doen, is typisch Op Stoom.
Het gaat om de inhoud
Wil je weten wat nou zo typisch Op Stoom is? Verdiep je in de pedagogische visie of struin door de onderwerpen op onze website.

Reizigers BSO
Ik neem je mee op reis
Met een kofferbak vol spullen trekt onze Kookreiziger langs de locaties van Op Stoom om te kokkerellen met je kind. De bakfiets van onze Roboreiziger puilt uit met technisch vernuft voor als je kind tot een van de slimmeriken van Op Stoom behoort en is je kind gek op naaien en borduren? Prachtig handwerk wordt gemaakt met onze Naaireiziger.
We werken met vaste medewerkers op de BSO van je kind. Dat is fijn en vertrouwd. Daarnaast kom je onze Reizigers tegen met mega-über-speciale activiteiten voor kinderen. Reizigers werken bij Op Stoom omdat ze een bijzonder specialisme hebben zoals theater, dans, film, robotica of natuur. Of ze zijn heel goed met Lego. Met een aanstekelijke passie voor het vak trekken onze Reizigers rond om kinderen te inspireren. Een Reiziger blijft een week op de BSO van je kind en trekt dan verder. Maar niet getreurd, dan komt er weer een nieuwe Reiziger naar de BSO van je kind.
Nieuwe hobby
Misschien ontdekt je zoon wel zijn talent voor drummen. Of blijkt dat je dochter een scherp oog hebben voor het spotten van zeldzame vogels. Hoe gaaf is het om een nieuwe hobby te hebben en activiteiten uit te proberen die je zelf niet zo snel bedacht zou hebben!
Tikkeltje anders
Op Stoom is wel een beetje typisch, lachen toch? We ondernemen met lef en maken eigenwijze keuzes. Anders dan de meeste kinderopvangorganisaties. Ook in de pedagogiek zijn we nogal uitgesproken. Bijvoorbeeld dat we het proces van wat kinderen doen en leren belangrijker vinden dan wat kinderen maken bijvoorbeeld. Vader- en moederdagcadeau’s? Doen we niet aan!